پارلمان اروپا ، نماد دشمنی با خدا

پارلمان اروپا ، نماد دشمنی با خدا

پارلمان اروپا ، نماد دشمنی با خدا


از زمان تکميل ساختمان پارلمان اروپا در ۱۴ دسامبر ۱۹۹۹ ٬ سبک معماري اين سازه موجب تعجب بسياري گرديد و سوالاتي را در اين زمينه بوجود آورد. برج اصلي که ساختمان “لوييس وايس” نام دارد٬ داراي نمايي ويژه و مدرن است .اما چرا اين ساختمان نيمه کاره به نظر مي رسد؟

مدافعان اظهار مي کنند که اين موضوع “ماهيت ناتمام اروپا” را منعکس مي کند . با اين وجود برخي تحقيقات حاکي از نمادگرايي تاريک و عميق بکار رفته در اين ساختمان است. با افشاي منشا حقيقي تفکري که در پس ساختمان لوييس وايس قرار دارد ٬ باورهاي سري و رمز گونه ي برگزیدگان ذي نفوذ در طبقه ي حاکم ٬ جاه طلبي هاي شيطاني آنها و تفسير ويژه اي که از متون کهن کتاب مقدس ارائه مي دهند ٬ بيشتر نمايان مي شود.
در ادامه ٬ ما مستقيما به اين سمت هدايت مي شويم که مقصود از سبک خاص معماري بکار رفته در ساختمان لوييس وايس٬ ايجاد شباهت با تابلو ي نقاشي “برج بابل” ٬ اثر پيتر بروگل- سال ۱۵۶۳م. ٬ مي باشد. نقل است که برج بابل هرگز کامل نشد. بنابراين ٬ پارلمان ملل متحد اساسا ادامه دهنده ي کار ناتمام حاکمي ستمگر و بدنام به نام نمروداست که در صدد ساخت برج بابل براي مقابله با خداوند بود . به نظر شما آيا اين مبدا الهام بخش خوبي براي يک “سازمان دموکراتيک” به شمار مي رود؟

نمرود و برج بابل
داستان نمرود و برج بابل در بسياري از متون تمدن هاي کهن از جمله کتب عبري٬ اسلامي٬ يوناني و کابالا آمده است . گفته شده که نمرود بنيانگذار و پادشاه اولين امپراطوري ٬ پس از فروکش کردن طوفان نوح بود . قلمرو حکومت وي شامل شهرهاي بابل٬ ورکاء ٬ اکاد و کالنه (بخشهايي از عراق وسوريه ي کنوني) مي شد. او پادشاهي مستبد و ستمگر بود که در صدد حذف کامل اعتقادات مذهبي برآمد.
اکنون اين نمرود بود که آنان را براي چنين مواجهه و اهانتي به خداوند برانگيخت. او فرزند زاده ي هام٬ پسر نوح٬ مردي جسور و داراي بازواني نيرومند بود. وي ايشان را بر آن داشت تا عنايت چنين ويژگي هائي را به خداوند نسبت ندهند٬ چنانکه گوئي کسب آنها کاملا به سبب توانائيهاي خود او بوده است. آنان خوشبخت بودند٬ اما مي بايست باور داشته باشند که تنها٬ شجاعت آنها اين شادي را برايشان به ارمغان آورده است. او تدريجا به شيوه ي حکومتي استبدادي روي آورد٬ و براي بازداشتن مردم از تقواي الهي راهي جز وابسته کردن ايشان به قدرت خود نمي ديد... حال انبوه مردم آماده ي پيروي از اراده ي نمرود شدند .در اين زمان اطاعت از خداوند نوعي بزدلي به شمار مي آمد.
بنابر توصيفات کتاب مقدس ٬ بابل شهري بود که مردم آن به يک زبان واحد سخن مي گفتند و همگي از شرق به آنجا مهاجرت کرده بودند . آنجا زادگاه نمرود بود . او تصميم گرفت تا برجي بسيار بلند را در آن شهر بنا کند. “آنقدر بلند که نوک آن در آسمانها باشد”. البته آن برج مکاني براي نيايش و پرستش خداوند نبود بلکه مايه ي افتخار مردي به شمار مي رفت که انگيزه ي کسب شهرت داشت . در نسخه ي ديگري از داستان که در کتاب مقدس يهود آمده ٬ جملات زير از زبان سازندگان برج اضافه شده است:
خداوند چنين حقي ندارد که دنياي بالاتر را براي خود انتخاب کرده و جهان پائين را به ما واگذارد. بنابراين٬ ما براي خود برجي ساخته و بر فراز آن بتي با شمشيري در دست قرار مي دهيم تا چنين به نظر آيد که گوئي ما قصد داريم با خداوند بجنگيم.
خداوند٬ پس از مشاهده ي ماهيت کفر آميز آن برج ٬ به هر شخص گفتاري (زبانی) متفاوت داد تا آنها به اشتباه افتاده و سردرگم شوند و در نهايت از ادامه ي ساخت برج عاجز گردند . سپس اين مردم در سراسر دنيا پراکنده شدند.
نمادگرائي در پارلمان اروپا
ساخت پارلمان اروپا به شکل برج بابل اين پيام را منتقل مي کند که نمرود داراي فلسفه ي صحيحي بوده و برج بابل او ايده ي خوبي داشت. بنابراين ما به دنبال موارد زير هستيم:
۱. عادي سازي تدريجي ظلم .
۲. حذف پرستش خداوند به منظور مرسوم کردن تبعيت از قدرت.
۳. اينکه تمامي انسانها بايستي به يک زبان سخن گفته و داراي يک دين واحد باشند.
۴. رد خداوند يکتا و در عين حال معرفي خود به عنوان خدا .

عناوين مذکور در واقع قواعد اصلي معتقدات سري افراد ذي نفوذ طبقه ي حاکم در دنياست . آنها مسيحي يا پيرو ديگر اديان آسماني نيستند . باورهاي آنان بر پايه ي اديان سري ( انجام مراسم هاي شرک آلود٬ خورشيدپرستي٬ اعتقاد به ابليس به عنوان کسي که روشني را به انسان بخشيد و در نظر گرفتن خدا به صورت نيروئي که مي خواهد انسان را در تاریکی (جهل) نگه دارد) شکل گرفته است.در حقيقت نظم نوين جهاني آنها عبارت است ازخالي کردن جهان از خداپرستان ٬ معرفي يک زبان واحد و تبديل دموکراسي به حکومت استبدادي.
پوستر ممنوعه
آيا چنين به نظر مي آيد که از موضوع پرت شده ايم؟ آيا ما در استنباط هاي خود ازاين بنا زياده روي کرده ايم؟ در حقيقت پاسخ منفي است. در اينجا مي توان پوستر رسمى منتشر شده به مناسبت تاسيس پارلمان اروپا را مشاهده کرد:

دراين پوستر مردم اروپا را مي بينيم که برج بابل را دوباره بنا کرده اند . ذکر چند نکته در اين باره ضروري به نظر مي رسد: نخست٬ اين موضوع که ساختمان لوييس وايس از بناي برج بابل الهام گرفته شده ٬تائيد مي گردد . در اينجا دقيقا همان تصويري از برج به نمايش درآمده است که در نقاشي پيتر بروگل به چشم مي خورد.جزئياتي نظير ويراني قسمتي از شالوده ي برج نيز ديده مي شود. مي توان گفت که ديگر هيچ شبهه اي در اين باره باقي نمي ماند. ثانيا ٬ شعار “اروپا: زبانهای متعدد٬ صدای واحد”٬ اشاره به زماني دارد که خداوند با خلق زبانهاي گوناگون باعث سردرگمي مردم گرديد. پارلمان قصد دارد که به شيوه اي موثر٬ تنبيهي را که خداوند در نظر گرفته بود٬ وارونه کرده و به اين ترتيب٬ درسي را با عنوان بت پرستي و سرکشي از اطاعت خدا تعليم دهد . ثالثا٬ با نگاهي دقيق تر به ستاره هائي که در بالا مشاهده مي شوند متوجه مي شويم که آنها ستارگان پنج پرمعکوس قرمزهستند که وارونه ترسيم شده اند . نمادگرائي موجود در پس ستاره ي پنج پر بسيار عميق و پيچيده است. ولي مي توان گفت که ستاره ي پنج پر معمولي نشانگر “حکمراني حق” بوده و در مقابل٬ ستاره ي پنج پر معکوس (بافومت) نماد “حکمراني شيطان” مي باشد.

انتشار اين پوستر به دليل اعتراضات گسترده ي گروه هاي مختلف ممنوع اعلام شد ٬ ولي با اين حال٬ طرز فکر سازندگان پارلمان اتحاديه ي اروپا را نشان داده و قويا آن را اثبات مي کند.
سخن پاياني
اتحاديه ي اروپا٬ نهاد قدرتمندي است که در حال حاضر ۲۷ کشور در آن عضويت دارند. تاسيس چنين سازماني که در آن همه زير يک پرچم متحد شده و داراي ارز واحدي باشند٬ در انتظار کشورهاي قاره ي آمريکا و آسيا نيز هست تا بدين وسيله نهادهاي قدرتمند و تاثير گذاري ايجاد کنند. آنها بناهائي هستند که به يک حکومت واحد جهاني رهنمون مي شوند. هدفي که فعالانه توسط نخبگان ذي نفوذ در طبقه ي حاکم دنبال مي شود.ساختمان پارلمان اروپا اولين بناي معرف يک نهاد قدرتمند است که به واسطه ي نمادگرائي شديد بکار رفته در آن و عداوت نسبت به اديان الهي٬ برنامه ريزي براي نظم نوين جهاني و تائيد زيرکانه ي استبداد را آشکار مي کند .


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
نویسنده : مهدی استیری
تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: